08 december 2010

Vad skall man göra?


Julen kommer närmare hela tiden,
en längtan som inte är mjuk som siden.
Man tänker på alla saker som man kan få,
men hur skall man få all tid att gå?

Om tristessen nästan kan få dig att dö,
kan du följa våra 20 tips om snö.
Om du bara sitter och har tråkigt som fan,
så kan du fara ut och hitta en gran.

Om all väntan bara gör dig så less,
och du inte vet något i all denna stress.
Tänk på att alla inblandade har en del,
och om något går snett, är det allas fel.

om din kreativitet är seg som lim,
så kan jag nästa gång skriva om julklappsrim.
Lära dig att rimma, så att ingen annan vet,
vad i världen som finns i ditt dumma paket.

Detta inlägg blev mestadels flum,
känner mig oansvarig, och aningen dum.
Vid dessa tider är det lugnt med lite strul,
alla kan bli lite stökiga runt jul.

Hela dagen med julsaker har varit ett stohej,
nästan gång skall jag lova att jag skärper mig.
Jag vill ha en kalender, helst med choklad,
då skulle jag iallafall vakna glad.

Om du fick sätta saker i dina egna händer,
vad skulle du vilja ha i din julkalender?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar