05 december 2010

Andra advent

Nu har vi det andra ljuset tänt
På dagen vi kallar andra advent
Nu är det bara nitton dagar
Tills julskinkan fyller våra magar

Men advent kan va ganska farligt
Då lågorna flammar så blir det allvarligt
Mamma vill inte ha brända gardiner
Och vad gör man med smälta chokopraliner?

Så här kommer ett litet julklappstips
Köp en brandfilt, och vips:
Adventsbranden kan släckas snabbt
Och den brinnande mikron märktes knappt.

Och titta, den behöver inte vara ful
den finns i snyggare färger än rött och gul
Så ge din familj ett designerpaket
Och satsa på allas säkerhet.


För en tjugulapp kan den hittas här
(Det är nån form av webbaffär)
Men nu nog om säkerhet pratat 
Det får inte bli allt för uttjatat

Så nu vill jag önska en trevlig advent
Och snälla, håll koll på ljusen som du tänt.
För trots att det är trevligt med fina julbål
har man bättre nytta av huset, om det inte är kol.

5 kommentarer:

  1. Takk for besøket på min juleblogg :)

    Koselig blogg dere har, jeg vil gjerne besøke dere her ;)))

    SvaraRadera
  2. ROlig idé med en rimmande julblogg!

    SvaraRadera
  3. Sv: Tyvärr vet jag inte var man hittar dem i Sverige jag köpte min i London men märket är 3M scotch tape. ´Hoppas att du hittar en för de är toppen.

    SvaraRadera
  4. bästa adventsrimmet jag läst! :-)

    SvaraRadera