17 december 2010

One more week to go


klä julgranen köpa de sista julklapparna packa in dem julpynta lådor i ungen

Om en vecka är det julafton, kan ni tänka er? För bara en månad sedan kändes det som att det var huuuuuur länge som helst till den 24:e december, och nu står julen plötsligt här och bankar på farstudörren. Med andra ord har vi nu sju dagar på oss att fixa allt det som vi skjutit upp för att "det är så länge till julen ännu".
Det är bara att börja. Jag har listat de sista sysslorna och satt till lite extra inspirationskällor för att göra det hela lite roligare. Lycka till!

Det är dags att shoppa de sista julklapparna, nästa vecka kommer du inte ha tid. Eftersom butikerna är fulla med folk på precis samma uppdrag som du så föreslår jag följande webbsidor:
  • Ifolor, sidan där du kan beställa allt i fotoväg och dessutom får 50% rabatt på alla bilder ända tills söndag.
  • Pulju, sidan som har alla de knäppa klapparna till kompisarna som int behöver något egentligen.
Julgranen ska så klart fixas, men eftersom jag inte tänker uppmana er att gå ut i skogen och stjäla en gran av staten eller en stackars markägare så får ni fixa det på egen hand.

Ifall julpyntet fortfarande ligger nerpackat i lådor så e det hög tid att plocka fram det nu. På bloggen Fyra årstider finns tips och fina bilder på hur fint det kan bli.

Sen ska julklapparna man skaffat packas in också. Det hela blir mycket trevligare om man lägger lite tid på att laga själva klapparna fina också, det behöver inte ens vara så svårt. Här finns trevliga tips på det. Jag rekommenderar dock att ge dessa klappar till äldre personer. Barn har en konstig förmåga att ignorera själva paketet och fokusera på vad som finns inuti.

Sist, men inte minst måste man ju få upp den generella julstämningen lite. Radio novas julkalender spelar bara julmusik, och man slipper höra "I'm a Ninja" fem gånger om dagen. Tack för det.

Innan jag slutar måste jag bara be (Chrisse) om ursäkt för att jag lämnar bort pepparkakan, men tyvärr är det dåligt med pepparkakor i skolans datorer.

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar