23 december 2010

Stilla Natt


Ni får ursäkta att inlägget är sent,
mitt sinne för tid äro icke så rent.
Jag har då levt mitt liv som bäst,
kom just hem från krogen, och skolans julfest.
Så om detta inlägg dig i nerverna river,
kan jag skylla på att det är "julmusten" som skriver.

Nu måste jag fråga av dig hur det känns,
när närmandet av den stora dagen bränns.
Ta fram serpentiner, och en sjukt stor fanfar,
nu är det bara 2 dagar kvar!
( en dag för att vara en riktig punktpippare)

Gud vill ännu mera på oss strö,
av sin förbannade, förbannade, förbannade snö.
Om jag får fråga, Vad är det för stil?
snart kan man inte hitta sin egen bil!

Nu tror jag bestämt att jag skall fara och sova,
men en sista sak måste ni lova.
Gör inte som jag, julen kan bli dryg,
försök inte att öppna julklappar i smyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar