20 december 2010

4 Dagar kvar...


Kan det inte bara snälla bli jul?
tycker inte längre att väntandet är kul.
Snart kommer hela vårt hus att stinka,
av lukten av flottig och halvbränd skinka.

Jag har yrat runt omkring i hela stan,
för att hitta en präktig och skitnice julgran.
När hoppet ur min stackars själ hade runnit,
insåg jag att alla bra granar hade försvunnit.
Familjer har redan infört julgrans-fasen,
och lämnat kvar de där halvmurkna asen.

Om din julgran sätter dina nerver på darr,
för att du alltid får dammsuga upp djävelns barr.
Sätt fast en jättefin julmatta under,
och jag garanterar dig dammsugsfria stunder.

När alla barr från granen till sist har försvunnit,
och du har kriget mot barrens invasion vunnit,
Så samlar du ihop alla julgransrisen,
viker ihop mattan och kastar hela skiten i spisen.

Är ni nöjda nu, vad mera kan ni kräva?
låt oss stackars bloggskrivare leva!
För att inte era stackars sinne skall få flipp,
så lägger jag till ett fint videoklipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar