12 december 2010

Halka, schmalka


Jag har nu på björkriset fått smaka,
för att jag glömde inläggets pepparkaka.
Förstår att *någon* reagerade tufft,
för att jag behandlade kakan som luft.

Förutom detta väder, och denna hemska svalka,
finns ett annat problem, nämligen halka.
Om du till arbetet snabbt måste hinna,
är det kanske bättre om du skulle skrinna.

Till er som inte märker, en liten notis,
vägen är nämligen helt täckt med is.
Starten på morgonen kan vara lite seg,
eftersom bilen knappt vill fara iväg.

Om ditt morgonhumör är ganska skitigt,
är det viktigt att skrapa av bilen flitigt.
Jag skulle kunna lägga upp en helt egen server,
på saker med vintern som går på mina nerver.

Måste säga att jag verkligen uppskattar stilen,
mänskorna har när de skrapar bilen.
Vissa försöker få det gjort i en hast,
jag har även sätt några använda en kvast.

Jag har en idé, som skiner som en bländare,
hur skulle det vara med hårspray och tändare?
Aldrig mera dessa jobbiga stunder,
bilen skulle vara snöfri på sekunder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar