28 november 2010

Nu har det hänt, Första advent

Kalendern har börjat, tiden är här.
Välkommen till en värld av julstress och besvär
Jag heter Chrisse, om ni det har missat,
så har ni antagligen min första blogg dissat.

Nedräkningen börjar med första advent,
och jag har redan mina proppar på julstämning bränt.
Det är vitt och fint ute, och mysigt, javisst,
men jag har alltid varit lite av en vinterpessimist.
Det är orsaken till varför jag skriver här,
för att sprida julglädje, i form av misär.

För tredje gången gillt, det är första advent,
i det här laget borde det vara väl känt.
Så idag får man tända sitt första ljus,
helst utan att sätta eld på eget hus.

Så kläd er fint, i klänning och slips,
(helst inte kombinerat)
för nu skall jag ge er adventsljus-tips:

Till det perfekta ljuset behöver du,
alla de saker som jag räknar upp nu:

- en cylinderformad träbit på, ungefär en meter.
- ½ meter rep, doppat i eter.
- eventuellt en borr, och en god vän.
- och ett objekt som du inte vill se på igen.

Tag din träbit, och borra ett hål,
halvvägs igenom borde vara ditt mål.
Snälla, var noggrann, så att inget går snett,
det här funkar bara, om allting går rätt.
Trä sedan in ditt doppade rep,
det här är ganska lätt, inga magiska knep.
Det borde nu se ut som ett jättestort ljus,
och snart kommer jultidernas glädjerus.
tejpa fast objektet du ej vill se mera,
tänd på, dansa runt den, och evakuera.
Orsaken till att du har en god vän där,
är för att bevittna hur korkad du är.

Jag tar inte ansvar för det som blir bränt!
Tack för mig, och Glad första advent.

Chrisse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar