30 november 2010

Då var det över...

...det vill säga November,
Nu har vi kvar en skitjobbig December.
Nu är månaden som det smäller,
nu är det krimskrams och julpynt som gäller.

Och denna månad kan man inte simma
(Anna ska bara bevisa att hon åxå kan rimma)
Det är dags för tomtar och stjärnor
Och julklapparna fyller våra hjärnor

Borde vara omöjligt enligt vår anatomi,
om inte Anna skall utföra en jul-lobotomi.
jag och Anna skriver nu våra inlägg kors och tvärs,
och stirrar på varandra, vilket är en riktig pärs.

Jul-lobotomi? Inga problem!
redan vanliga människor får ju exem.
 Men tillbaka till månader: det är nu det händer
För imorgon får jag öppna min kalender!

Jag tar hand om min julkalender precis som en man,
öppnar alla luckor direkt, bara för att jag kan.
Man blir så euforisk av chokladmängden.
fast det kanske, bara kanske, suger i längden.

Han klarar int av att va sofistikerad
Av choko blir huden bara melerad
Man ska ta det i bitar och njuta av allt
Helst också vädret, fast det är helt förbannat kallt
Men skit i chokladen, det är stämningen som gäller,
tänk på det, när du glöggen i muggen häller.
sätt dig vid datorn, och surfa till oss,
herrens alla jävlar, kate moss


(ursäkta nödrimmet)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar